Havi NEAK e-jelentés készítése

Frissítve: jún 1

Az alábbi blogcikkben minden fontos információt leírtunk, ami ahhoz szükséges, hogy a havi NEAK jelentésedet elkészítsed. Kérjük, hogy minden lépést nézz át rendesen!

1. Milyen kezelések kerülnek be a NEAK jelentésbe?


A Cloudent Fogászati Szoftverben lehetőség van egy adott pácienshez magán kezeléseket és NEAK-os kezeléseket is felvenni. Ezt az adott kartonban tehetjük meg a kezelések kiválasztásakor az alábbi felületen:

Amennyiben NEAK-os kezelést szeretnénk felvenni, akkor az "Új NEAK kezelés" tabfülre kell kattintani, amennyiben magán kezelést szeretnénk felvenni az "Új kezelés" tabfülre kell kattintani, és ott kell kiválasztani az adott kezelést.


Ez azért fontos, mert a páciens kartonba felvett kezelések közül csak a NEAK kezelések kerülnek a jelentésbe, a magán kezelések nem.


2. Kinek tudunk felvenni NEAK-os kezeléseket?


Csak azoknak a pácienseknek lehet felvenni NEAK-os kezeléseket, akiknél megjelöltük a Személyes adatoknál, hogy OEP-es páciens. Ezt egy jelölő négyzet bepipálásával tehetjük meg a Páciens személyes adatainak szerkesztésénél. A beállítást a kartonon belül, jobb oldalt található dobozban találhatod:


3. Egy adott pácienshez tartozó NEAK kezelés szervezeti egység kódjai


Előfordulhat, hogy egy orvosnak több OEP-es szervezeti egységkódja van, amelyet a havi NEAK jelentésben szeretne elkülöníteni. Ebben az esetben arra kell figyelni, hogy a kezelés felvétele előtt a Profil linkre kattintva (jobb oldalt fent a menüben) válasszuk ki a helyes szervezeti egység kódot.


Természetesen előfordulhat az, hogy az ÁNTSZ-nél több OEP-es szervezeti egység kód is meg van adva, de csak egyet használ az orvos, akkor elég azzal az eggyel dolgozni, amelyet az adott orvos használ.


Ha szeretnénk változtatni egy már régebbi felvett kezelésnél a szervezeti egység kódot, akkor az adott kezelést megkeresve, kattintsunk a Műveletek/Szerkesztés gombra, majd a felugró ablakban módosítsuk a szervezeti egység kódot, és mentsük el a kezelést újra:


Kezelés szerkesztés



Kezelésen belül a szervezeti egység kód módosítása



4. Havi NEAK jelentés miatt egy adott kezelés módosítása


Amennyiben szükségessé válik, hogy egy adott kezelést módosítsunk, keressük meg az adott kezelést, kattintsunk a Műveletek/Szerkesztés gombra, majd a felugró ablakban kattintsunk a módosítani kívánt kezelésre:

Itt lehetőségünk van az adott páciensnek törölni és módosítani a kezelését, vagy új kezelést felvenni.


5. Havi NEAK jelentés készítése


A Havi NEAK jelentés készítéséhez kattintsunk a fenti menüsorban a Statisztika gombra, válasszuk ki a NEAK statisztikák menüt:


Ezután a NEAK statisztikák oldalon kattintsunk a "Havi NEAK jelentés készítése" gombra:


Majd a felugró ablakban:

  • válasszuk ki a jelenti kívánt időszakot

  • ellenőrizzük az előzetes hibalistát

  • töltsük le a havi jelentést a számítógépünkre

Amennyiben már egyszer letöltötted a fájl-t, és ott maradt a számítógépeden, akkor a következő letöltéskor a rendszer jelezni fog neked, hogy az előző fájl felülírásra kerül az új letöltött verzióval.



6. Havi NEAK jelentése beküldése az OEP felé


A számítógépedre letöltött havi jelentést töltsd fel a NEAK hivatalos e-jelentés oldalán. Nyisd meg az alábbi gombra kattintva a NEAK hivatalos e-jelentés oldalát és ott töltsd fel a jelentést.


Itt az OJETE felhasználóneveddel és a hozzá kapott jelszavaddal kell belépned (Ez ugyanaz, amit a NEAK integráció menüpontnál kellett megadnod):


A Bejelentkezés után kattints a “BEKÜLDÉS” felületre:


Válaszd ki a megfelelő jelentési módot, majd kattints a “Tallózás” gombra és keresd meg a számítógépedre lementett jelentést. Ha kiválasztottad a megfelelő file-t akkor kattints a “Feltöltés” gombra, hogy feltöltsed a havi jelentésed. A számítógép alapból jellemzően a "Letöltések" mappába szokta letölteni a fájlokat (de ez böngésző beállítástól is függ).


Ezután pár percen belül érkezni fog egy email az E-jelentésben megadott e-mail címedre. Ott lesz egy link a tranzakció érvényesítéséhez. Erre kell majd kattintanod, ami átvisz újra az e-Jelentés honlapra.


A linkre kattintva tehát újra az e-Jelentés oldalra kerülsz, ahol már az Érvényesítő kód automatikusan megjelenik. Az érvényesítéshez csak kattintsunk az “Érvényesít” gombra.


Az Érvényesítés után a rendszer küld egy visszaigazoló e-mail-t, ahol tájékoztatnak téged, hogy megkezdődött a feldolgozás. Itt nincs más teendőd. Most várnod kell, amíg megkapod a következő e-mail-t.


7. NEAK jelentés sikeressége, esetleges hibajavítási kérelmek


A harmadik e-mail, amit a NEAK-tól kapni fogsz, tartalmazni fogja, hogy a feldolgozás sikeres volt-e, valamint azt is, ha az hibával zárult volna.


Itt két dolgot tehesz:


a.) Ha nincs hiba, vagy nem akarod javítani a hibákat, akkor a rendszer a jelentést véglegesnek tekinti.


b.) Ha szeretnéd javítani a hibákat, kattints a levélben található “e-Jelentés rendszer” linkre, amely elvisz a már ismert NEAK hivatalos e-Jelentés honlapjára.


Belépés után kattints a "Csere" felületre, ahol fel tudod tölteni a Cloudent-ben módosított és/vagy javított havi NEAK jelentést.


8. Hibalista


A hibalista egy PDF dokumentum, amit az e-Jelentés honlapjáról tudunk letölteni.


9. Gyakran Ismételt Kérdések és hibák kezelése


Az alábbi blogcikkben részletesen írunk az esetleges hibákról és azoknak a kezeléséről.


10. NEAK jelentés készítése VIDEÓBAN!


549 megtekintés

FOGÁSZATI SZOFTVER

+36 1 701 6607

Segítség

  • Facebook - Grey Circle
  • YouTube - Grey Circle

Cloudent Inc. - Minden jog fenntartva 2020

+36 1 701 6607 - support@cloudent.hu - Budapest, Hungary