Épp azon töri a fejét, hogy papíralapú kartonozás helyett digitális praxismenedzsmentre váltson?

Frissítve: máj 30

Összeállítottunk egy listát az ügyfeleinkkel történt konzultációk tapasztalatai alapján, hogy miért is nem hatékony a 21-i századi digitális rohanó világban a papír alapú praxismenedzsment.


Elhalasztott határidők, késedelmes fizetések


Nincs is talán annál bosszantóbb, mint amikor kimegy a fejünkből egy határidő, főleg, ha az kifizetéssel kapcsolatos vagy adatszolgáltatással, ami miatt még akár komoly büntetésekre is számíthatunk.  Elkeveredett feljegyzések, nehézkesen nyomon követhető részletfizetési konstrukciók, mind - mind időt és figyelmet igényelnek.


A naptárunk tele, viszont üres a váróterem


Igazi anomáliának tűnik, de a való életben sajnos többször is szembesülhetünk ezzel a jelenséggel. A beteg az utolsó pillanat után is módosíthatja az időpontot, ezt pedig nyomon kell tudnunk követni. Gondoljunk csak bele, milyen káoszos lehet egy egyszerű határidőnapló, vagy asztali naptár, ha áthúzásokkal, nyilakkal, javításokkal van tele. Rémálomnak tűnik, és nem csak egy betegről beszélünk.


Hiányos beteginformáció


Hiányos vezetéknév, telefonszám, TAJ szám, több szempontból is aggasztó. Egyrészt a beteg elégedettség szempontjából, másrészt pedig az állam felé történő adatszolgáltatás oldaláról. Nincs annál bosszantóbb, amikor nem tudunk kiolvasni egy nevet, vagy csak elírtunk a nagy sietségben egy betűt- máris mennyi bonyodalmat tud okozni. Egy fogászati szoftverben digitális rögzíthető minden adat, ezzel elkerülve minden bonyodalmat.


Anyagköltség


Bár általában elhanyagolható pontnak szokták tekinteni, viszont érdemes jobban belegondolni, hosszú távon, milyen költségvonzata van a papíralapú működésnek. Kézzel írt számlatömbök, kinyomtatott kezelési tervek, ajánlatok, egyéb hiteles dokumentumok- mind költségtételek.


Az idő érték


Végül, de nem utolsó sorban az adminisztrációs idő, és annak költségvonzata. Minden telefonhívás, dokumentum kitöltés, számla megírása időbe kerül, számoljuk csak ki, egy beteg kezelésekor, mennyi időnk megy el manuális dokumentációra ahelyett, hogy esetleg már egy új pácienssel, tehát egy fogászati szoftverben produktív tevékenységgel töltenénk az időnket. Nem is beszélve arról, hogy több ügyfelünk korábban munkaidő után tette meg az adminisztrációs kötelességét, ahelyett, hogy a családjával vacsorázott volna.