A szoftverfejlesztő cégek általában végeláthatatlanul sok extra funkciót szeretnének eladni. Felejtsük el a marketinget és tegyük fel magunknak a kérdést: Milyen szoftver funkcionalitás is kell nekem valójában? A válasz sokkal bonyolultabb, mint gondolnánk. A már áttekinthetetlenül sok funkcióval rendelkező szoftverek sokkal többe kerülnek, mint amire valójában szükségünk van.
Amikor felmerül ez a kérdés, mire is van igazán szükségünk, az internetes sávszélességet szoktam felhozni példának: Mekkora sávszélességre is van szükségünk? A szolgáltatók hirdetéseiből szinte ez az egyetlen szám, amire mindenki kíváncsi. 15 Mbit/s, 30 Mbit/s vagy talán a 120 Mbit/s? Minél nagyobb annál jobb, nem? Hiszen akkor tudom akadozásmentesen nézni a videókat, könnyen le tudom tölteni a csatolmányokat és még a levelek elküldése is gyorsabb lesz. Nem? A válasz: nem feltétlen. Ugyanis az alacsonyabb sávszélességgel is meglepően szuper minőségben lehet videókat nézni és a fájlok letöltése sem lesz rémisztően lassú. Ugyanis nem csak a sávszélességen múlik a sebesség. Nagyon sok egyéb tényező van még, ami befolyásolja. Ilyen például a szoftver maga, amely a videó lejátszását vezérli.
Másrészt ezeket a tevékenységeket nem a nap 24 órájában végezzük. Kevés az olyan szakmai terület, ahol igazán fontos az állandóan gyors sebesség. A példánál maradva ez azt jelenti, hogy egy 30 vagy 60 Mbit/s letöltési sebesség is tökéletesen kielégíti az átlag lakosság igényét.
Nincs ez másképpen egy fogászati szoftverben sem. Vannak olyan funkciók, amik mindennapos használathoz elengedhetetlenek, és vannak olyanok, amelyek segítik a vállalkozás árbevételének növekedését. A maradék funkciók többsége pedig csak marketingre jó, de ténylegesen nem tesz hozzá a cég életéhez. Ezért akkor jó egy szoftver, ha a tényleges ügyféligények alapján történik a funkciók fejlesztése. Amiket valójában használnak a dolgozók. Csak azért beletenni egy funkciót, mert az jól néz ki, vagy azért, mert az 1 300 meglévő ügyfél közül három kérte, nem kifizetődő. Sem a szoftverfejlesztő cégnek, sem az ügyfeleknek.
Tehát gondolkodjunk el ismét a kérdésen: Milyen szoftver funkcionalitás is kell nekem valójában? A helyes válasz pedig valahogy így hangzik: olyan funkciók kellenek, amelyek az alapvető cégműködéshez kellenek, segítik növelni az árbevételt, mindezt úgy, hogy a felhasználói felület a lehető legegyszerűbben és legintuitívabban működik.
A Cloudent Fogászati Szoftver pont ezen irányelvek szerint fejlesztettük. Arra törekedtünk, hogy a meglévő funkciók lefedjék a valós üzleti igényeket és használatukhoz nulla perc betanulási idő kelljen. Ezért is döntöttünk úgy, hogy a Cloudent Fogászati Szoftvert bárki online kipróbálhatja, mert hiszünk abban, hogy annyira egyszerű a szoftverünk használata, hogy nincs szükség betanulási időre.
Commentaires