7+1 tipp a sikeres NEAK jelentéshez

Habár készült már korábban pár szuper hasznos bejegyzésünk a NEAK jelentéssel kapcsolatban, például a jelentés menetéről lépésről-lépésre, vagy az esetlegesen felmerülő hibák kezeléséről, ettől függetlenül úgy gondoljuk, hogy érdemes lehet szót ejteni néhány tippről is, amit eddigi tapasztalataink, és ügyfeleink visszajelzései alapján gyűjtöttünk össze a Cloudent Fogászati Szoftver NEAK-os felhasználóinak.


Tarts velünk, ugyanis cikkünkben többek között kitérünk arra, hogy mi a jelentés megkezdésének alapja, mi az a hiba, amit a legtöbben elkövetnek, vagy, hogy mi a helyzet a hibalistával. Jó hír, hogy ha jobban belegondolunk, néhány apróságot betartva egyáltalán nem bonyolult ez a havi teendő sőt, a lépések mindegyike könnyen begyakorolható.


Tehát mit tehetsz azért, hogy a jelentési időszak macera és bizonytalanság helyett egy könnyű, gyors rutinfolyamat legyen?


  1. Ami nélkül nem ajánlatos elkezdeni a jelentést

Mindennek az alapja - A kezelések megfelelő felvétele a Cloudent fiókban:

  • Abból kifolyólag, hogy a Cloudentben lehetőség van a Magán és a NEAK kezelések külön felvételére és “elkülönítésére”, fokozottan ügyelni kell a jelentés szempontjából arra, hogy az utóbbi, “ÚJ NEAK kezelés” alá kerüljön be az adminisztrálni kívánt bejegyzés.

Lehetőség van a Cloudent Fogászati Szoftverben külön NEAK kezelések felvételére a pácienskartonban.

  • Az előző ponthoz szorosan kapcsolódva, kizárólag olyan páciensnek lehetséges a NEAK kezelés felvétele, akinél előzetesen bejelöltük a felvétel során, vagy később a személyes adatoknál, hogy NEAK támogatott páciens. Ennek pótlására a pácienskartonban az “Adatok megtekintése és szerkesztése” gombra kattintva van lehetőség.

Ha NEAK támogatott páciens érkezik, azt felvételkor jelölni szükséges.
  • Nem szabad megfeledkezni a helyes szervezeti egység kiválasztásáról sem, amit minden esetben a jobb felső sarokban, az orvos nevére lehetséges megtenni.

A szervezeti egységkódok kiválasztása kulcsfontosságú.

Igény esetén pedig módosításra a pácienskartonon belül a “Műveletek” - “Szerkeszt” gombra kattintva van mód.

A szervezeti egység módosítására a Cloudent Fogászati Szoftverben a Műveletek gombra kattintva van lehetőség.

2. OJOTE felhasználónév és jelszó


Az e-Jelentés belépéshez az OJOTE felhasználónév-jelszó páros szükséges, amit korábban a Cloudent “NEAK integráció” menüpontban is meg kellett adni.

Amennyiben nem emlékszel jelszavadra, lépj kapcsolatba az illetékes Területi Hivatal, vagy a Contact Center munkatársaival. Elérhetőségeiket itt éred el.


Ha eddig eljutottál, és úgy gondolod, minden rendben van az eddigi kezelésekkel és a Cloudent fiókodban, akkor nincs más hátra, mint elkezdeni a jelentés leadását.



3. Hol zajlik a jelentés?


A jelentés letöltése mindig a Cloudent rendszerén belül kezdődik, majd a beküldés a https://ejelentes.neak.gov.hu/ oldalon zajlik. A lépések pontos menetéről készült videónkat ide kattintva, írásos formáját pedig itt nézheted meg.


Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy utólagos korrekciót kell alkalmazni. A témával kapcsolatos cikkünk itt olvasható.



4. Mikor van pontosan a jelentési időszak?


  • Minden esetben a tárgyhót követő hónap 1. napjától a tárgyhót követő hónap 5. munkanapjáig lehet beküldeni a jelentést. Eddig az időpontig a már beküldött jelentéseket is le lehet cserélni.


Tehát ebből kiindulva el is érkeztünk a következő szemponthoz…


5. NE siess, de főleg NE kapkodj! :)


Habár nincs azzal semmi gond, ha valaki minél előbb szeretne túl lenni a jelentésen, korábbi tapasztalataink szerint a rendelők többsége már legkésőbb az első két napban törekszik véglegesíteni a fájl feltöltését.


Továbbra sem bátorítunk arra senkit, hogy hagyja az utolsó pillanatra, viszont könnyen előfordulhat, hogy a NEAK szerverei a megszokottnál kicsit terheltebbek ebben az időszakban, illetve a TAJ szám ellenőrzés sem a megszokott módon működik, ami nagyban érinti a jelentési időszak első napjait. Ebből kifolyólag ha teheted, van rá mód és lehetőség, érdemes később is kísérletet tenni az e-Jelentés oldalon.


Az e-Jelentés honlapon történő műveletekkel és felmerülő kérdésekkel kapcsolatban kérjük, a NEAK Központi telefonszámát tárcsázd.


Amennyiben a Cloudent szoftveren belüli lépések egyikével kapcsolatosan lenne észrevételed, vagy kérdésed, készséggel állunk rendelkezésre lenti elérhetőségeink egyikén!



6. A leggyakrabban előforduló hiba


Sokszor megesik, hogy a jelenteni kívánt időszak kiválasztását követően a fájl letöltése többször történik meg a Cloudent e-Jelentés platformjáról. Fontos tudni, hogy a https://ejelentes.neak.gov.hu/ejelentes/app/index.jsp oldalon a “Beküldés” gombra kattintva kizárólag az a txt fájl tölthető fel, amely mögött nincs zárójelben semmi.


FONTOS: Lehetőség szerint mindig csak egyszer töltsd le a jelentést! Ha véletlenül több fájlt találnál a letöltések között, mindig az elsőt, tehát azt válaszd, ami mögött nincs zárójeles szám!

A NEAK jelentéshez egy txt. fájl letöltése szükséges.

7. Mi a teendő, ha hibalistát kaptál vissza?


Abban az esetben, hogyha nem tudod értelmezni a hibalistát, keresd fel az illetékes Területi Hivatalt, vagy a Contact Centert.

  • A hibalistához kapcsolódó magyarázó dokumentum pedig az alábbi linken található:

https://drive.google.com/file/d/18HNCDkyHHI-NdpkDWBvcnH2yvAPdNzKf/view



+1 hasznos információ!


Újítás érkezett a Cloudent NEAK statisztikák menüpontjába, ahonnan lehetőség nyílik az esetleges hibalistán szereplő kezeléseket helyben egy kattintással kijavítani. Például: személyes adatokat, adott kartonbejegyzéshez tartozó kezelés részleteit.

A Cloudent Fogászati Szoftveren belüli NEAK statisztikák menüpontban is lehetséges a hibalista javítások.
A NEAK statisztikák menüpontból egy kattintással a kezelés szerkesztése is kivitelezhető.

Amennyiben tovább olvasnál, az e-Jelentés gyakran ismételt kérdéseire is kiváncsi vagy, azokat ide kattintva éred el.

53 megtekintés0 hozzászólás