top of page

EESZT komplett beállítási útmutató a Cloudent Fogászati Szoftverben

Frissítve: 2021. jún. 1.

Az alábbi oldalon részletesen bemutatjuk, hogy a Cloudent Fogászati Szoftvert használva milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy az EESZT-vel összeköttetésbe kerülj. Minden lépés fontos, ezért kérjük, alaposan olvasd végig a blogcikket!


1. LÉPÉS


A hivatalos állami EESZT Információs portálon végig kell csinálnod az eKapu regisztrációt. Ehhez nem kell mást tenned, mint az alábbi oldalon az első öt lépést végrehajtani:


FONTOS: belépéshez az új e-személyi igazolvány szükséges!


2. LÉPÉS


Második lépésként meg kell vásárolnod egy kártyaleolvasót. Mi a “Reiner cyberJack® RFID standard HUN” típusú készüléket javasoljuk. De az ágazati portálon felsorolt kártyaleolvasó bármelyikét megvásárolhatod.


Ezt a készüléket tulajdonképpen bárhol meg lehet vásárolni, ebben sem a Cloudent, sem a kormányzati portál nem ad iránymutatást.


A kártyaolvasó a későbbiekben arra kell, hogy az e-személyi segítségével hitelesített formában tudj adatkommunikációs csatornát létrehozni a Cloudent Fogászati Szoftver és a kormányzati szerver (EESZT) között.


3. LÉPÉS


Kártyaleolvasó használatához le kell tölteni az ahhoz szükséges driver-t. A driver egy olyan szoftver, amely segítségével a kártyaleolvasót a te géped fel fogja ismerni és használni tudja. Miután letöltötted, telepíteni kell a driver-t.


A kártyaleolvasó driver-t innen tudod letölteni, attól függően milyen számítógépet használsz (Apple, Windows, Linux):


FONTOS: először a kártyaleolvasó driver-t telepítsük, majd csak utána az e-személyi alkalmazást, amely itt a 4. lépés:


4. LÉPÉS


E-személyi kliens telepítése. Az e-személyi (eSzig) kártyaleolvasó telepítéséhez a letöltést innen tudjuk kezdeményezni:

FONTOS: A telepítés után a rendes működéshez indítsuk újra a számítógépünket.


5. LÉPÉS


Lépj be az ágazati portálra és aktiváld magad.


6. LÉPÉS


Biztonságos adatkapcsolathoz szükséges még egy SSL tanúsítvány, amely a Cloudent Fogászati Szoftverben a te rendelődhöz lesz rendelve. Ezt az ágazati portálról tudod letölteni, amit utána fel tudsz tölteni a Cloudent fiókodhoz.


Az SSL file-hoz az alábbi módon lehet hozzáférni:


  • Ezen a linken kell belépni: https://portal.eeszt.gov.hu/hu/bejelentkezes-eszig

  • EESZT Felhasználó név megadás után "Bejelentkezés" gombra kattintsunk

  • Megnyílik az eSzig kliens, ahol a kártyaleolvasó és az e-Személyink segítségével tudunk bejelentkezni majd.

  • FONTOS: Itt a belépéshez az eSzig kliensnek telepítve kell lennie a számítógépen, és a szolgáltatásnak futnia kell, különben a "BEJELENTKEZÉS" gombra kattintva a böngésző "Nincs kapcsolat" hibaoldala fog megjelenni. A kártyaleolvasó és az eSzig kliens telepítéséről lejjebb tudsz olvasni.

  • A bejelentkezéskor ki kell választani az intézményt, amelynek nevében le kívánod tölteni a WAF-SSL tanúsítványt. Ha több opció közül is választhatsz az intézményválasztásnál, úgy azt az opciót válaszd, ahol CSAK intézmény van.

  • Itt kattintsunk az „EESZT SSL tanúsítvány letöltése” menüpontra (FONTOS: Ha rossz intézményt vagy opciót választottunk a 4-es pontnál, akkor ez a menüpont nem fog megjelenni! Ebben az esetben lépjünk ki és kezdjük elölről a folyamatot.)


A tanúsítvány letöltése a „Letöltés” gombra kattintva kezdeményezhető. Ezután a Cloudent fiókodban a Beállítások / EESZT menüpont alatt töltsd fel az SSL tanúsítványt az EESZT-től kapott SMS kóddal együtt.


7. LÉPÉS


Az ágazati portálon az intézményhez a te “felhasználódat” hozzá kell rendelni. Ezt hívják VMátrix beállításnak.


8. LÉPÉS


Ezen a ponton a nehezén már túl vagyunk. :) Most már csak a Cloudent Fogászati Szoftverben kell aktiválni az EESZT modult. Fontos, hogy tölts ki minden adatot:

  • intézmény neve (rendelő neve)

  • intézmény azonosítója (OTH szám)

  • szervezeti egységkódok

  • orvosok nevei + pecsétszámok


Ezt felhasználóként belépve tudod megtenni.


Részletes EESZT beállítási oktatóvideónkat a Youtube csatornánkon találod.



9. LÉPÉS


EESZT Funkciók a Cloudent Fogászati szoftverben:


a.) Általános információk


Az EKAT (eseménykatalógus) kezelés megkezdésének tényét és lezárását a rendszerünk automatikusan végzi hasonlóan, ahogy az EHR dokumentum beküldését is.

Az EESZT funkciók működéséhez szükséges az adott páciens TAJ szám megadása.


b.) Autentikáció


E-személyi, illetve token használata esetén a rendszer 7 órán keresztül életben tartja az beléptetés azonosítását, ezért rendszer használata közben nem szükséges állandóan megadni a jelszavakat.


c.) EHR dokumentumok listázása


Páciensek menüpontban válasszunk ki egy pácienst, majd az aktivitás beviteli mező jobb felső sarkában megjelenik egy “Továbbiak” menüpont, amire kattintva kérdezheted le a dokumentumokat:


Amennyiben nem e-személyit használsz, hanem tokent, az alábbi ablak jelenik meg. Itt meg kell adni az ágazati portálon használt jelszavad és a fizikai token által generált egyszer használatos jelszót. E-személyi esetében ez az ablak nem jelenik meg:

Adatok megadása után megjelenik a pácienshez tartozó EHR dokumentum lista.



Breakglass funkció:


Az orvosoknak lehetőségük van olyan páciens adatokat lekérni, amelyek engedélyhez kötelesek. Ilyen esetben lehet használni a breakglass lekérdezést jogszabályi kötelezettségeket betartva.


d.) eProfil lekérdezése, felvétele, módosítása, törlése


Páciensek menüpontban válasszunk ki egy pácienst, majd az aktivitás beviteli mező jobb felső sarkában megjelenik egy “...” menüpont, amire kattintva kérdezheted le az eProfilt:


Módosítás esetén új verzió jön létre az EESZT rendszerben. Törlést pedig csak annál a bejegyzésnél végezhető el, amit az adott intézmény vett fel.


e.) e-beutaló felhasználása


Páciensek menüpontban válasszunk ki egy pácienst, majd a karton aktivitás listában egy adott kartont válasszunk ki: “Műveletek” menüpontban a “Beutaló felhasználása” gombra kattintva:



10. LÉPÉS


Milyen adatok kellenek összességében?


Hozzáférési adatok az ágazati portálhoz (https://portal.eeszt.gov.hu/hu/nyito-oldal)

  • Felhasználó név

  • E-személyi belépés - Kártyaleolvasó programnak installálva kell, hogy legyen

További adatok:

  • Intézmény azonosító (OTH azonosító)

  • Szervezet azonosító

  • Orvosi pecsétszám

  • e-Személyi

  • Kártyaleolvasó

  • SSL tanúsítvány

  • Kód (ezt SMS-ben fogod megkapni a kormányzati regisztrációs folyamat során)


Hogyan néznek ki az azonosítók?


Intézmény azonosító minta: 506097

Szervezet azonosító minta: 001044299

Orvosi pecsétszám minta: 58012


11.) További segítség kérése


Amennyiben további segítségre van szükséged, keress minket bizalommal az alábbi elérhetőségek egyikén:


support@cloudent.hu

tel: +36 1 701 6607


Az EESZT-ről plusz információkat találsz az alábbi hivatalos kormányzati és támogató oldalakon:

3 015 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page