Útmutató az EESZT Hard Token aktiváláshoz

Az alábbi blogcikkben bemutatjuk, hogy milyen lépések szükségesek a sikeres Hard Token aktiváláshoz az EESZT portálon, illetve a Cloudent Fogászati Szoftveren belül.


A Hard Token egy fizikai jelszógeneráló eszköz, amely egyszer használatos kódot generál, így biztonsági kódként szolgál az EESZT-be való bejelentkezéshez. Ennek értelmében az elektronikus személyi igazolvány és a Mobil Token is helyettesíthető vele. Fontos kiemelni, hogy természetesen egyik eszköz sem zárja ki egymást, mindhárom verzió működőképes, használatuk csupán beállítás kérdése.


A Hard Token beállítás előfeltételei:

  • Stabil internetkapcsolat

  • Ügyfélkapu fiók

  • Aktív EESZT Ágazati Portál hozzáférés

A beállítás lépései:


1. Az EESZT ágazati portál megnyitása

  • A böngészőben nyisd meg az EESZT ágazati portált, majd a jobb felső sarokban kattints a „Bejelentkezés” gombra.

A Hard Token beállítás az EESZT ágazati portálon kezdődik.
  • A „Bejelentkezés” gombra kattintást követően, a megjelenő képernyőn, az oldal alján válaszd a „Bejelentkezés Felhasználónévvel és Jelszóval” gombot.

A Hard Token regisztráció az oldal alján található gombra kattintva kezdődik.

2. Hard Token aktiválás és jelszó létrehozás

  • A „Bejelentkezés Felhasználónévvel és Jelszóval” gombra kattintást követően, a megjelenő képernyőn kattints az „Aktiválás” gombra.

A Hard Token üzembe helyezését minden esetben az aktiválás előzi meg a portálon.

Jó ha tudod!


A Tokenhez tartozó jelszót az „Aktiválás” funkcióval, az Ügyfélkapura történő belépés után minden felhasználó saját magának tudja beállítani!

  • Ezt követően a megjelenő oldalon kattints az „Ügyfélkapu bejelentkezés” gombra.

A Hard Token aktiválásához Ügyfélkapu fiókra és bejelentkezésre van szükség.
  • A következő oldalon add meg az Ügyfélkapu bejelentkezéshez használt felhasználónevet és jelszót, majd kattints a „Belépés” gombra.

Amennyiben nincs regisztrált Ügyfélkapu, abban az esetben létre kell egyet hozni.

Amennyiben még nem regisztráltál az Ügyfélkapu oldalára, a „Még nem regisztrált?” gombra kattintva megteheted elektronikus úton, illetve személyesen az okmányirodában, kormányablakban, az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain, egyes postai ügyfélszolgálatokon vagy külképviseleteken.

  • A következő megjelenő oldalon, a szöveges mezőbe kattintva, add meg az „EESZT azonosító - t” = Felhasználónevet.


Jó ha tudod!


Az „EESZT azonosító” = Felhasználónév, Orvos felhasználó esetében egy nagy “O” betűt és a pecsétszámot kell beírni. Nem orvos felhasználó esetében nagy “X”, vagy nagy “S” + szám, ezt az EESZT által küldött műszaki csatlakozás visszaigazolásáról szóló dokumentumban találod, az Admin felhasználó megjelölésénél.

  • Ezt követi a jelszó megadása, amit az adott felhasználó határoz meg.

Az aktiválás következő lépése az EESZT autorizáció és jelszó beállítása.

A sikeres aktiválást egy rendszerüzenet fogja jelezni.


3. Belépés Hard Tokennel az EESZT ágazati portálra

  • A token aktiválása után próbaként lépj be az ágazati portálra, a „Bejelentkezés” gombra kattintva.

A „Felhasználónév” mezőbe írd be az aktiválás során megadott „EESZT azonosító - t” = Felhasználónevet, valamint a létrehozott jelszót és a Token által generált számsort, megjelenített ellenőrző kódot.

A Hard Token aktiválás utolsó lépése a sikeres bejelentkezés, ahol az egyszer használatos kódot is meg kell adni.

4. Hard Token beállítás a Cloudent Fogászati Szoftveren belül


Miután megtörtént az EESZT ágazati portálon a Hard Token aktiválás, belépés utána már csak annyi dolgod van, hogy a szoftverben beállítsd az EESZT belépés eszközét.

  • Első lépésként nyisd meg a Cloudent Fogászati szoftvert, majd kattints a „Beállítások / EESZT” menüpontra.

EESZT Hard Token kezdeti beállítás a Cloudent Fogászati Szoftveren belül.
  • A megnyitott oldalon görgess lefelé, az „Orvosok és Felhasználók" szakaszig, majd az adott felhasználó nevével egy sorban állítsd be azt az eszközt, amit az EESZT bejelentkezéshez szeretnél használni a szoftveren belül. A kiválasztott eszköz után kattints a képernyő alján található „Mentés” gombra.

Az EESZT belépéshez használt eszköz felhasználónként választható a Cloudent Fogászati Szoftverben.
  • A mentést követően a jobb felső sarokban található „EESZT" menüpontra kattintva jelentkezz be az EESZT-be.

A kapcsolat létrehozásához a Cloudent Fogászati Szoftveren belül a jobb felső sarokban található EESZT gombra szükséges kattintani.

Végül a felugró ablakban add meg az „EESZT azonosító - t = Felhasználónevet”, az aktiválásnál megadott jelszót, valamint a Hard Token eszköz kijelzőjén található egyszer használatos jelszót, majd kattints a „Belépés” gombra.


5. Mi a teendő akkor, ha sikertelen a Token aktiválás?


Amennyiben az aktiválás során a kapott rendszerüzenet sikertelen aktiválásra utal, akkor erről az EESZT helpdesket szükséges tájékoztatni az alábbi e-mail címre küldött levéllel (helpdesk.eeszt@aeek.hu).


A levélben a következő adatokat kell megadni:

  • Token eszköz GALT száma

  • „EESZT azonosító” = Felhasználónév

  • Felhasználó mobilszáma

  • Sikertelen aktiválás időbélyeg (nap, óra, perc)

A bejelentést követően a megadott mobilszámra az EESZT helpdesk egy jelszót fog küldeni, így az aktiválást már nem kell végrehajtania a felhasználónak.


Amennyiben szívesen olvasnál tőlünk további hasznos tippeket & trükköket, nézd meg többi bejegyzésünket is, vagy próbáld ki szoftverünket ingyenes próbaidőszakkal.

135 megtekintés0 hozzászólás